• Turbo
    Ankri
    Regeneracja turbosprężarek
  • Ankri
    time
    Multipurpose Ankri Spręzarki
    It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when
    looking at its layout The point of using Lorem Ipsum is it has a more-or-less
  • super responsive
    It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its
    layout The point of using Lorem Ipsum is it has a more-or-less

Witamy w Ankri


Turbosprężarki

Regenerujemy turbosprężarki w oparciu o najnowszą wiedzę, wzbogaconą naszym doświadczeniem.

DLA KAŻDEGO SAMOCHODU

Zajmujemy się naprawą i regeneracją turbosprężarek przystosowanych do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego oraz budowlanego.

ZABEZPIECZENIE W CZASIE WYSYŁKI

Każda turbosprężarka jest starannie opakowywana w folię bąbelkową, która zapobiega uszkodzeniom w czasie transportu.

NAJWYŻSZA JAKOŚĆ

Do naprawy każdej turbosprężarki używamy najwyższej jakości części, które pochodzą tylko z godnych zaufania punktów.




W celu zapewnienia długiej i bezawaryjnej pracy turbosprężarki należy stosować się do poniższych zaleceń
  • NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA:
    •    Utrzymanie stałego ciśnienia w układzie smarowania silnika
    •    Częste wymiany oleju wraz z filtrem olejowym i filtrem powietrza( max., co 10 000 kilometrów)
    •    Zapewnienie szczelności układu kolektora ssącego powietrza
  • ZALECENIA EKSPLOATACYJNE:
    •    Po uruchomieniu silnika nie wolno zwiekszać prędkości obrotowej, należy odczekać kilka minut w celu zapewnienia smarowania w całym układzie smarowania silnika(olej musi dotrzeć do łożysk turbiny)
    •    Nie należy gasić silnika pracującego na wysokich obrotach, (ponieważ turbina pracuje jeszcze przez pewien
    •    Czas bez smarowania, co może doprowadzić do zatarcia się łożysk w turbinie)
  • NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY POWODUJĄCE USZKODZENIE TURBOSPRĘŻARKI:
    •    Małe ciśnienie w układzie smarowania
    •    Wchłonięcie obcego ciała do komory doładowującej
    •    Zanieczyszczony olej i filtr olejowy
    •    Suche pierwsze uruchomienie turbiny (bez zalania komory smarowania turbiny olejem)
Gdy silnik niedomaga, nie zawsze jest temu winna turbosprężarka

Bardzo często turbosprężarka w doskonałym stanie jest demontowana i wymieniana na nową z powodu pozornie złego działania.

Zauważyłeś niebieskie spaliny! Przed wymontowaniem turbosprężarki sprawdź, czy wkład filtra powietrza nie jest zanieczyszczony. Sprawdź również, czy przyczyna nadmiernego zużycia oleju nie znajduje się w samym silniku (jego zużycie, wycieki).

Turbosprężarka hałasuje! Zdarza się po prostu, że połączenia śrubowe sa poluzowane. Czarne spaliny. Spadek mocy silnika! Jeszcze raz sprawdź przede wszystkim sam silnik.

Nie eksploatuj źle działającej turbosprężarki aż do awarii

Jeżeli zauważysz wycieki oleju, jeżeli widzisz za sobą chmurę niebieskiego dymu, występują nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki - zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie w miarę łatwo usunięta. Jeżeli tego nie zrobisz, to istnieje prawdopodobieństwo, że konieczna będzie dużo droższa naprawa.

Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia (np. minimalne niedoważenie spowodowane przykładowo uderzeniem ziarenka piasku lub soli z nieszczelnej instalacji ssącej w koło kompresji) może spowodować ocieranie wirnika o obudowę a tym samym powazna awarie turbo.

W innym przypadku wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska). Jeżeli nie jesteś pewien czy Twoja turbosprężarka pracuje poprawnie zapytaj nas o poradę. To czy zauważysz objawy awarii na czas, przyniesie Ci oszczędności w wypadku naprawy.

Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarki :

1. Zanieczyszczony olej

Dochodzi do nich najczęściej na skutek stosowania niskiej jakości olejów, filtrów, a także w efekcie zbyt rzadkiej wymiany oleju w silniku. Ten rodzaj uszkodzenia stanowi ogromne zagrożenie dla części ruchomych turbosprężarki, powodując wycieranie się pow ierzchni łożysk. Duże zanieczyszczenia oleju powodują powstawanie bruzd i rozkalibrowanie łożysk wskutek czego uszkodzeniu ulegają wirnik i obudowa. 2. Ograniczone smarowanie lub jego brak Uszkodzenie może być rezultatem niedrożności układu smarowania lub utraty smarownych właściwości oleju. Przyczynami ograniczonego smarowania są niedrożne przewody olejowe bądź awaria pompy oleju. Dodatkowo rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy.

2. Ograniczone smarowanie lub jego brak

Uszkodzenie może być rezultatem niedrożności układu smarowania lub utraty smarownych właściwości oleju. Przyczynami ograniczonego smarowania są niedrożne przewody olejowe bądź awaria pompy oleju. Dodatkowo rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy.

3. Praca w ekstremalnych warunkach

Tutaj określenie uszkodzeń jest stosunkowo łatwe, a powstaje przez zbyt wysokie ciśnienie i temperaturę. Po tych uszkodzeniach wiele turbosprężarek nie nadaje się nawet do naprawy. Dochodzi do utraty właściwości smarnych oleju, który zapieka się na wałku podlegając zwęgleniu uszkadzając go bezpowrotnie. Możliwe jest również odrywanie się elementów łopatek od wirnika gdy przekroczona zostanie wytrzymałość mechaniczna materiału z którego są wykonane jak również ich deformacja prowadząca do gwałtownej usterki turbosprężarki.

4. Zanieczyszczenia w układach wydechowym i dolotowym

Dochodzi do nich w efekcie nieprawidłowego funkcjonowania układu dolotowego i wydechowego, co spowodowane może być nagromadzonymi na ścianach kanałów zabrudzeniami w kolektorze ssącym. Wszelkie ciała obce w układzie dolotowym takie jak piasek czy sól drogowa magą spowodować uszkodzenia łopatek koła kompresji przyczyniając się do awarii turbosprężarki , także znajdujące się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy, lub przepalonego osadu pochodzenia olejowego stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkością łopatek wirnika turbos

Galeria


Co i czym naprawiamy

Kontakt z nami


Formularz kontaktowy



Zapraszamy do wypełnienia formularza email, bądź kontaktu telefonicznego

+48 531 309 559